30 octombrie 2009

O idee geniala



Brainstorm este cel mai bun film SF din lume. Punct.

Nu vreau sa dau detalii despre ce se intampla sau care e ideea principala, pentru ca e mult mai important sa vezi un film si sa afli despre el in timp ce il vezi. Macar pentru mine, e important. Tot ce pot spune e ca nici nu trebuie sa iti placa filmele SF ca sa intelegi si sa iti placa ideea filmului. E geniala.

Datorita acestui film, mi-am mai completat lista de actori preferati cu inca o legenda: Christopher Walken. Si totusi nu neaparat actorul mi-a influentat alegerea. Ideea pe care au avut-o scenaristii m-a dat peste cap. Desi filmul e atat de vechi, eu nu-l vazusem pana acum vreun an si totusi aceasta idee geniala nu o mai vazusem in nici un alt film de pana atunci. Traducerea titlului e chiar asta: O idee geniala. Cel putin conform celor de la TCM, unde am avut norocul sa dau peste acest film, cand l-am vazut prima oara.

La fel ca si multe alte filme legendare, la acest film oricine poate sa gaseasca greseli si erori de care sa se agate si sa le foloseasca pentru a contesta geniul filmului. Nu conteaza nimic, daca ideea este atat de frumoasa si de odioasa in acelasi timp incat poti trece chiar si peste scena de la sfarsit cu laboratorul in haos, care e aiurea facuta, dar nu degeaba.

La fel ca si in cazul lui The Dark Knight, si la acest film unul dintre actorii principali a murit inainte de a fi finalizate filmarile, iar scenariul a trebuit sa fie modificat pentru a se ajunge la un sfarsit de film acceptabil. Natalie Wood a facut un rol cel putin bun, dar a murit spre final, insa filmul se pare ca n-a avut un asa succes ca celalalt film mai recent, cu supereroi si efecte speciale misto.

Cea mai importanta replica din tot filmul pentru mine a fost asta:
"You're married to a man who has a chance to take a scientific look at the scariest thing people ever have to face."

Niciun comentariu: