14 ianuarie 2010

Leapsa

Ca să nu rămân în afara mainstream-ului, am răspuns şi eu la această "provocare". Se numeşte Leapşă, pentru că trebuie să o iei şi să o dai şi altora. Luaţi.

1. Când citiţi, pentru a marca locul unde aţi rămas cu lectura, folosiţi semne de carte sau îndoiţi paginile?
Orice prind, dar niciodată nu îndoi paginile. Am ca semn la cartea pe care o citesc acum un suport de pahar făcut din paie.
2. Aţi primit în ultimul timp o carte drept cadou şi, dacă da, care a fost aceasta?
Ultima oară am primit nişte cărţi acum aproape un an, de ziua mea. Printre ele, cele mai cunoscute titluri sunt Shogun şi Fight Club. Nici acum n-am citit Shogun.
3. Citiţi în baie?
Nu am apucat să citesc ceva în baie de mult. În trecut, când obişnuiam să fac colecţie, mai luam o revistă cu mine şi stăteam până o răsfoiam pe toată. Apoi mă ştergeam.
4. V-aţi gândit vreodată să scrieţi o carte şi, dacă da, care ar fi fost aceasta?
Am avut tentative, dar mereu îmi vin idei noi şi cred că mai durează până mă apuc serios de ceva. Aş scrie despre coşmarurile mele.
5. Ce credeţi despre colecţiile de carte de la noi?
Avem aşa ceva? Nu sunt eu mare bibliotecar, dar mereu găsesc în “colecţiile de carte” numai ce e nou şi mainstream. Sau ce e vechi şi plictisitor. Şi asta înseamnă că trebuie să mă „dau” după moda din afară, deci mai bine nu.
6. Care este cartea preferată?
Până acum, cred că rămâne “Gestapo” a lui Sven Hassel. Am citit tot felul de cărţi, cu pretenţii mai mari decât asta, dar povestea unor soldaţi trădători şi criminali care se întorc împotriva sistemului şi sunt recrutaţi pentru misiuni mereu cu şanse minime de reuşită mi-a rămas pur şi simplu tatuată pe creier. Şi mai interesant e că autorul scrie din propriile amintiri, aproximativ.
7. Vă place să recitiţi unele cărţi şi care ar fi acestea?
N-am recitit nimic deocamdată, dar cred că aş încerca mai întâi “La ţigănci”. Dacă se pune faptul că am văzut filme inspirate din cărţi şi apoi am citit şi cărţile, înseamnă că am recitit deja destule titluri.
8. Ce părere aţi avea de o întâlnire cu autorii cărţilor pe care le apreciaţi şi ce le-aţi spune?
Nu cred că aş vrea să cunosc nici un autor. Cărţile sunt interesante pentru că nu au mâini, ochi, picioare, urechi, nas, gură, pomeţi, pantaloni, cămăşi, sandale, păr şi chiloţi.
9. Vă place să vorbiţi despre ceea ce citiţi şi cu cine?
În general, nu vorbesc despre ce citesc, pentru că nu-mi place să le povestesc altora ceva ce trebuie să descopere singuri.
10. Care sunt motivele care vă determină să alegeţi o carte pe care să o citiţi?
La început, mă luam după titluri şi nume de autori cunoscuţi. Acum sunt mai informat şi caut, şi caut, şi caut... şi caut. Cred că fac la fel ca şi la început, până la urmă.
11. Care credeţi că este o lectură “obligatorie”, o carte pe care cineva trebuie să o citească?
Aş putea spune “Fight Club”, pentru că se potriveşte de minune cu ceea ce se întâmplă acum, când nimeni nu face nimic pentru o schimbare. Care este necesară.
12. Care este locul preferat pentru lectură?
Oriunde, dar să fiu singur. Dacă aş fi emo sau buddhist aş puncta că asta înseamnă chiar oriunde, dar nu e cazul.
13. Când citiţi ascultaţi muzică sau lecturaţi în linişte?
Se completează, dar trebuie să le combin eu ca să iasă bine.
14. Vi s-a întâmplat să citiţi cărţi în format electronic?
Nu. Se găsesc ilegal pe internet orice cărţi vrei, dar mi se pare o mare prostie să dau scroll la mouse în loc să întorc o pagină.
15. Citiţi numai cărţi cumpărate sau şi pe cele care sunt împrumutate?
Mi se pare o afacere bună să împrumuţi cărţi, pentru că devin ale tale, practic, atunci când le citeşti. Nu e ca un împrumut de bani sau de orice alt obiect, să ai presiunea timpului, mai ales dacă te împrumuţi de la prieteni.
16. O carte este pentru mine… Cum aţi descrie o carte?
O viaţă nouă şi diferită. De care am nevoie.

3 comentarii:

clo spunea...

bravo patratel!
frumoase raspunsuri. unele chiar m-au surprins. imi place sa vad ca nu m-am inselat cand ti-am dat leapsa! :P

Sofistricat spunea...

mersi! imi place sa vad ca nu te-am inselat cand mi-ai dat leapsa.

clo spunea...

hihihi... ai intors vorba... bravo tie... :D