28 septembrie 2007

Cuvinte "superioare"...

Oamenii care isi scriu bloguri devin in mintea lor mai intelepti, mai culti si civilizati fata de restul oamenilor, care isi duc viata intr-o stare de relaxare mentala, asemenea unei turme... in mintea bloggerilor...

Adica uitati-va si voi, nimeni nu vorbeste asa, cu cuvinte complexe si bine alese, cu exprimari de scriitor, pe care bloggerii le folosesc pentru a-si exprima gandurile si sentimentele...

Contemplare, exuberant, improbabilitate.... prostii! Mie mereu mi-a placut sa folosesc cele mai simple cuvinte pentru a ma exprima intr-un mod complex. Asta inseamna ca incerc sa ii fac pe cei care folosesc cuvintele alea de facultati superioare sa para a fi falsi, ca le folosesc doar pentru a ascunde o vulnerabilitate a lor..? Probabil ca da!

Cand vorbesti sau scrii in cuvinte "superioare" arati ca scrii intr-un mod semi-obiectiv, ca ai acea stralucire a mintii care te apropie de obiectivitatea Luceafarului care cunoaste tot si nu poate sa simta nimic (or whatever) sau poate ca tu doar scrii ca sa nu pari incult. Dar nu e bine! Stii ca o sa-ti citeasca lumea blog-ul si d-aia le folosesti ca sa faci impresie. Te gandesti ca daca vede lumea ca scrii asa, simplu, o sa zica ceva de genul : "Te-ai mutat de pe hi5 aici, nu?". Te gandesti ca lumea o sa te aprobe si o sa iti dea un comment la fel de inteligent, in cuvinte "superioare", despre subiectul ales de tine.

Eu scriam des in jurnal o intrebare. De fapt ma intrebam in gand si apoi puneam gandul pe foaie: "Eu pentru cine scriu aici?". Ma gandeam exact la ce ma gandesc acum. Observasem din ce am citit dinainte ca scrisesem ce scrisesem cu expresii complicate, cuvinte "superioare" aruncate in propozitii ca sa le faca sa para de o mie de ori mai inteligente decat erau. Si apoi imi puneam iar intrebarea...

Eu pentru cine scriu aici? Ma intereseaza ce credeti voi, care cititi? Oare imi exprim parerile pentru a fi dezbatute de un grup de savanti si filozofi sau doar imi descarc sufletul scriind ce gandesc si ce simt...?

Cred ca e undeva la mijloc raspunsul, dar eu prefer sa raman cu conceptiile mele, sa fiu complicat prin lucruri simple...

Un comentariu:

smileysabi spunea...

Daca scrii intr-un "jurnal" online..nu are rost sa iti pui intrebarea pt cine scrii..ca evident ca scrii pentru toata lumea care e interesata sa citeasca. Eu nu crd ca toti cei care folosesc exprimari alambicate vor sa para mai inteligenti decat sunt..fiindca daca intr-adevar le folosesc corect sunt mai inteligenti decat par. Fiecare isi alege propriul mod de a-si exprima gandurile, sentimentele, experientele, daca al tau este simplu, foarte bine si filosofii greci pledau pentru acelasi lucru. Insa daca exista persoane care se straduiesc sa isi creeze un anumit stil, mai criptat, poate ca vor si ei sa transmita ceva..poate ca sunt intr-o continua pregatire si simt dorinta de perfectionare.
Totusi trebuie sa nu uitam ca sunt o gramada de fakeri si printre bloggeri, oameni care vor sa para altceva decat sunt, care isi iau o alta identitate, cauta sa-si creeze o alta imagine, dar problema e ca de cele mai multe ori nu le iese si sfarsesc prin a se face de ras.
In alta ordine de idei, crd ca fiecare blogger e interesat de parerea cititorilor, altfel de ce ti-ai mai face blogul public, sau de ce ai mai avea spatiu pt comentarii?Daca nu-ti pasa de parerea celor din jur (afirmatie care mi se pare falsa in orice context ar fi zisa, fiindca numai un antisocial, o persoana care traieste singura, izolata in munti ar putea sa zica asta) scrie-ti blogul in word si pastreaza-l in calc, nu-l mai face public.;)
In concluzie, pt a aduce un raspuns intrebarii tale, spun ca te intereseaza parerea celor care iti citesc blogul, insa poti alege sa te ataci la comentarii sau sa te faci ca ploua si sa o tii pe a ta.
Hai ca ti-am dat un comment mai mare ca postul=))